Monday, April 27, 2015

Trik Mencegah Diabetes Jenis 2

Trik Mencegah Diabetes Jenis 2

Purata diabetes sering dialami oleh orang yang masuk ke dalam paru-paru fasa pertengahan umur. Penyakit yang mempunyai diabetes adalah nama lain jika mempunyai yang mampu diturunkan kepada generasi kemudian.
Penyakit kencing manis yang biasa dijumpai diabetes jenis 2 Apakah diabetes jenis 2? Diabetes jenis ini yang memberi kesan kepada orang dewasa yang lebih tua daripada 35 yrs. Puncanya ialah rintangan insulin. Pembangunan langkah awal penyakit ini, pesakit mempunyai tahap insulin dal badan tetapi tidak dapat bekerja dengan baik.
Selain itu, juga tahu seseorang yang mempunyai lemak badan atau gemuk dan berisiko untuk penyakit kencing manis. Oleh itu, jangan biarkan diri anda Anda mempunyai badan gempal dan mula melaksanakan Untuk gaya hidup yang sihat.
Di samping gaya hidup yang sihat, bermakna anda telah menjalankan pencegahan supaya tidak terdedah kepada tips 2.berikut diabetes jenis untuk mengelakkan kencing manis 2 kategori:

1. Mengurangkan berat badan
Sebelum ini ia telah menyebut bahawa beberapa orang yang mempunyai lemak badan risiko yang lebih besar untuk membangunkan diabetes. Untuk itu, lakukan untuk tubuh anda mempunyai berat badan berlebihan. Cuba Untuk latihan sehingga tubuh lebih sihat dan dibentuk. Sukan yang boleh dilakukan, seperti berenang, berbasikal dan berjalan untuk membakar gula dalam darah. Satu kajian menunjukkan bahawa lebih banyak badan-badan terbentuk, keciol semakinn mungkin diabetes.

2. Pengambilan serat
Sebab-sebab lain penyakit kencing manis dilihat dilebihi sedikit tidak makan makanan yang manis. Apabila anda ingin mengambil makanan manis, supaya anda boleh makan apa-apa buah-buahan yang boleh tajir serat, seperti pear. Selain itu, walaupun mengambil beras yis merah Untuk diet gula.

3. Ambil omega-3 asid lemak
Anda boleh mencari kandungan salmon, sardin, dan makanan lain. Makan sekurang-kurangnya satu minggu adalah berbaloi untuk meningkatkan kerja-kerja agensi yang bertanggungjawab bagi menjaga bahan yang tidak membenarkan diabetes.

4. Pengambilan vitamin D
Satu kajian menunjukkan penggunaan Bajwa Buah vitamin D adalah risiko mmengurangi dapat membangunkan diabetes. Vitamin D boleh Anda dapatkan dengan ikan lemak dan semua produk tenusu. Bukan itu sahaja, anda dan mampu untuk mengambil makanan tambahan yang mengandungi vitamin D. mempunyai

5. Makan rempah
Rempah yang disyorkan untuk kayu manis boleh dimakan. Kayu manis boleh meningkatkan tindakan insulin. Tips makan, anda dapat taburkan kayu manis dengan minuman atau makanan yang boleh dimakan.

6. Tidur yang diterima dalam sehari
Perseorangan yang ketika tidur kurang dari 6 jam sehari atas risiko diabetes. Menciptakannya, sifat pertukaran. Sejak Mula masa ii, anda perlu lulus tidur setiap hari adalah 7-8 jam.

7. Elakkan tekanan
Menbimbulkan penyakit tekanan seperti banyak, termasuk kencing manis juga. Pada masa apabila tekanan, badan boleh mengeluarkan gula. Bahan boleh menyebabkan kencing manis. Jadikan ia, jangan biarkan diri anda mengalami tekanan. Buat mengurangkan tekanan yang dirasai, anda boleh melaksanakan bersantai, mendengar muzik, dan sebagainya.

Itu helah untuk mengelakkan kencing manis 2. kategori yang tidak lulus penyakit yang amat ditakuti seperti orang ini anda secara semula jadi. Membuat, melakukan pencegahan seperti tips di atas.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive